ZMIANA ZASAD DORĘCZANIA DECYZJI W SPRAWIE PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI

Data publikacji: 31 Grudnia 2014
ZMIANA ZASAD DORĘCZANIA DECYZJI W SPRAWIE PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI

logo_Elk_Tu_WracamReferat ds. Podatków i Opłat Lokalnych Urzędu Miasta Ełku informuje, że począwszy od 2015 roku ulegną zmianie zasady doręczania decyzji w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości.


1. Jeżeli nieruchomość lub obiekt budowlany stanowi współwłasność lub znajduje się w posiadaniu dwóch lub więcej podmiotów, to podatek ustalony w decyzji jest w jednej kwocie, bez podziału na współwłaścicieli i dotyczy całej nieruchomości.

2. Decyzje będą wysyłane do wszystkich współwłaścicieli, współmałżonków.

3. Zapłata podatku w całości przez jednego ze współwłaścicieli (np. jednego współmałżonka) powoduje, że drugi współwłaściciel nie jest zobowiązany do uiszczenia podatku. W przypadku uiszczenia podatku w podwójnej wysokości (np. przez dwóch współwłaścicieli) powstaje nadpłata, która podlega zwrotowi zgodnie z przepisami ordynacji podatkowej.