Aktualności

Autor: Maciej Juchniewicz | Data publikacji: 23 Listopada 2021

Opieka nad bezdomnymi - konkurs 2022-2023

23 Listopada 2021, Autor: Maciej Juchniewicz

Prezydent Miasta Ełku ogłasza się z dniem 18 listopada 2021 r. otwarty konkurs ofert na realizację priorytetowego zadania samorządu miasta Ełku z zakresu pomocy społecznej.

Zadanie samorządu miasta Ełku „Schronienie dla osób bezdomnych z terenu miasta Ełku w latach 2022-2023” do realizacji w latach 2022-2023 z zakresu pomocy społecznej realizowane w następujących formach:

1) zapewnieniu schronienia wraz z wyżywieniem osobom tego pozbawionym, w szczególności osobom bezdomnym z terenu miasta Ełku w schronisku dla osób bezdomnych, lub

2) zapewnienie schronienia osobom tego pozbawionym, w szczególności osobom bezdomnym z terenu miasta Ełku w formie ogrzewalni.

Wysokość środków w konkursie, zadania realizowane w 2020 i 2021 roku, terminy składania i realizacji zadania, tryb i kryteria wyboru, zasady przyznawania dotacji:

Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania: 430 000 zł na jeden rok budżetowy.

Zrealizowane w roku poprzednim i bieżącym zadania samorządu miasta Ełku tego samego rodzaju
i związane z nimi koszty:

a) w 2020 zrealizowano 4 zadania na łączną kwotę 299 000 zł;

b) w 2021 realizowanych jest 3 zadania na łączną kwotę 390 000 zł.

Środki publiczne na realizację zadań w konkursie mogą być zwiększone w miarę potrzeb i możliwości budżetu miasta Ełku przez Prezydenta Miasta Ełku poprzez zmianę niniejszego zarządzenia.

Środki publiczne niewykorzystane po rozstrzygnięciu konkursu mogą być przeniesione na inne zadania zlecane przez Prezydenta Ełku organizacjom pozarządowym oraz na współpracę poza finansową samorządu miasta Ełku z sektorem pozarządowym.

Oferty mogą składać organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia

24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.

Całokształt spraw związanych z przeprowadzeniem konkursu, czyli ogłaszanie konkursów, składanie ofert, ocena formalna i merytoryczna, wybór ofert, negocjacje warunków umów i ich podpisanie, realizacja zadań, oraz sprawozdawczość, realizowana jest z wykorzystaniem systemu informatycznego www.witkac.pl.

 Zlecenie realizacji zadań nastąpi w formie powierzenia.

 Termin realizacji zadań: ramy czasowe od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2023 r.

 Termin składania ofert: od 18 listopada do 10 grudnia 2021 r.

 Termin oceny formalnej i merytorycznej: do 21 dni kalendarzowych od dnia złożenia oferty.

 Termin rozstrzygnięcia w sprawie oferty (wybór, kwota dotacji i zatwierdzenie zadania do realizacji): do 30 dni kalendarzowych od dnia złożenia oferty.

 Celem realizacji zadania ma być zapewnienie schronienia dla osób tego pozbawionych z miasta Ełku w latach 2022-2023.

 Miejsce realizacji zadania: Miasto Ełk.

 Warunki realizacji zadania:

a) oferowane zadanie musi być realizowane zgodnie z art. 48, art. 48a ust. 1, 2 i 2a ustawy o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1876, 2369, z 2021 r. poz. 794, 803) oraz w miarę możliwości z wykorzystaniem standardów określonych w załączniku nr 2 do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz.U. z 2018, poz. 896),

 b) w ofercie należy określić maksymalną liczbę miejsc w schronisku lub ogrzewalni dostępnych dla osób bezdomnych z Ełku,

 c) w ofercie obowiązkowo należy wskazać i opisać zakładane rezultaty, planowany poziom osiągnięcia rezultatów oraz źródło informacji o osiągnięciu wskaźnika,

 d) oferowane zadanie musi służyć wspólnocie samorządowej miasta Ełku,

 e) z dotacji mogą być finansowane wyłącznie działania mieszczące się w zakresie działalności statutowej nieodpłatnej i odpłatnej, tym samym, środki z dotacji nie mogą być przeznaczone na finansowanie działalności gospodarczej.

 f) oferowane zadanie musi uwzględniać zapewnienie dostępności osobom o szczególnych potrzebach.

 Załączniki do składanej oferty:

 a) w przypadku, gdy oferent nie jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego obowiązkowo przedkłada dokument potwierdzający status prawny, umocowanie osób upoważnionych do składania oświadczeń woli i zaciągania zobowiązań oraz cele działania (dokument dołącza się w formie załącznika do oferty
w systemie www.witkac.pl);

 b) nieobowiązkowo oferent może dołączyć rekomendacje, opinie, inne dokumenty, które mogą dodatkowo pomóc w ocenie oferty (dokumenty dołącza się w formie załączników do oferty w systemie www.witkac.pl).

 Składanie ofert:

 a) ofertę należy wypełnić i złożyć w ramach czasowych określonych w ogłoszeniu w serwisie internetowym www.witkac.pl, następnie wydrukować dokument "potwierdzenie złożenia oferty" i podpisany przez upoważnione osoby złożyć bezpośrednio w kancelarii ogólnej Urzędu Miasta Ełku (ul. Piłsudskiego 4) lub w Biurze Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miasta Ełku (ul. Małeckich 3, lok. nr 10.1) lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej (adres: Urząd Miasta Ełku, ul. Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk) lub z wykorzystaniem ePUAP na skrytkę /umelk/domyslna;

 b) ostatecznym terminem złożenia podpisanego dokumentu „potwierdzenie złożenia oferty” jest kolejny dzień roboczy następujący po ostatnim dniu składania ofert;

 c) faktycznym terminem złożenia oferty, po którym rozpoczyna się jego ocena jest termin wpłynięcia
do Urzędu właściwie podpisanego dokumentu "potwierdzenie złożenia oferty";

 d) oferty złożone wyłącznie elektronicznie w systemie www.witkac.pl, bez złożenia podpisanego „Potwierdzenia złożenia oferty” nie podlegają ocenie.

Dokumentacja konkursowa: http://bip.elk.warmia.mazury.pl/250/Dokumenty_konkursowe/

Szczegółowych konsultacji, informacji udziela Biuro Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miasta Ełku, ul. Małeckich 3, lok. nr 10.1 (I p.), e-mail: bop@um.elk.pl lub pod nr tel. 87 732 61 86, 87 732 61 85, 87 732 61 87

Kategorie aktualnośći: