Aktualności

Autor: Iga Arciszewska | Data publikacji: 10 Grudnia 2021

Zimowe utrzymanie miasta – pamiętajmy o odśnieżaniu chodników

10 Grudnia 2021, Autor: Iga Arciszewska

W związku nadejściem zimowej aury zadbajmy o bezpieczeństwo w mieście w zakresie dbałości o utrzymanie odpowiedniej nawierzchni chodników i dróg wewnętrznych. Przypominamy, że za usuwanie skutków zimy odpowiadają nie tylko służby miejskie, ale także właściciele bądź zarządcy nieruchomości.

Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości. Jednocześnie właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych.

Podstawa prawna: uchwała Nr XIX.186.2020 Rady Miasta Ełku z dnia 30 czerwca 2020 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasta Ełku (Dz. Urz. Województwa Warmińsko-Mazurskiego z 2020 r. poz. 3317) z późn. zm.

W związku z powyższym pamiętajmy, że także poszczególni właściciele bądź zarządcy nieruchomości odpowiadają za zwalczanie śliskości i odśnieżanie przyległego terenu.

Szczególną uwagę należy zwrócić również na nadmiar śniegu zalegającego na dachach budynków, który w przypadku odwilży powoduje powstawanie nawisów i sopli lodowych zagrażających przechodniom i pojazdom.

Służby miejskie będą dokonywały kontroli w powyższym zakresie. W przypadku niedopełnienia ww. obowiązków, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, na zarządców nieruchomości może zostać nałożona kara grzywny.

Uwagi dotyczące odśnieżania miasta można zgłaszać do:

  1. Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Sp. z o. o. w Ełku (tel. 87 610 25 25 lub 87 734 10 75),
  2. Straży Miejskiej (tel. 87 73 26 201),
  3. Referatu Komunalnego Wydziału Mienia Komunalnego Urzędu Miasta Ełku (tel. 87 73 26 244),
  4. Straży Miejskiej w Ełku (986)

Kategorie aktualnośći: